نور معرفت

طفره مدیر جشنواره کن از پرسش های خبرنگاران

طفره مدیر جشنواره کن از پرسش های خبرنگاران

به گزارش نور معرفت، در نشست مطبوعاتی سالانه افتتاحیه جشنواره کن، «تییری فرمو» مدیر این رویداد سینمایی اعلام نمود که مایل است جشنواره ای عاری از بحث و جدل برگزار گردد.


به گزارش نور معرفت به نقل از ایسنا، «تیری فرمو» مدیر جشنواره کن در آستانه آغاز رسمی هفتاد و هفتمین دوره این رویداد سینمایی در حالیکه در مقابل خبرنگاران قرار گرفت که از پاسخ به پرسش های مهمی در رابطه با جنبش #MeToo و گزارش های مطرح شده در رابطه با سو استفاده در سینمای فرانسه، تهدید اعتصابات کارکنان و همینطور جنگ در غزه، تا حد زیادی اجتناب کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا جشنواره یک تیم مدیریت بحران را برای مقابله با اعتراضات احتمالی ضد ستاره های فرانسوی متهم به آزار جنسی در جشنواره سال جاری، استخدام کرده است، اظهار داشت که نمی تواند در این مورد اظهار نظر کند.
«فرمو» با تاکید به اینکه فقط می خواهد در مورد فیلمهای جشنواره صحبت کند، عنوان نمود که «آیریس کنوبلوخ» رئیس جشنواره کن هم هیچ صحبتی در رابطه با اعتراضات احتمالی در کن با روزنامه فرانسوی فیگارو نداشته است.
وی ضمن اشاره به این که پیش از این در رابطه با سینما صحبت می کردیم و تنها دغدغه ما در مورد فیلمها بود، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: آن چه در ۲۰ سال قبل بیشتر از همه تغییر یافته است سوالات شماست. سال جاری بحثی وجود ندارد. در خارج از جشنواره بحث هایی وجود دارد، اما از جشنواره نمی آید».
به گزارش یورونیوز، همانطور که قبلا گزارش شده بود، صنعت فیلم فرانسه خویش را برای افشاگری های بیشتر در رابطه با چندین بازیگر، کارگردان و تهیه کننده مرد آماده می کند. گمانه زنی ها در رسانه های فرانسه در مورد افشای نام ۱۰ بازیگر، کارگردان یا تهیه کننده فرانسوی متهم به آزار و اذیت جنسی در سینما مطرح گردیده است، فهرستی که گفته می شود مقرر است در روز افتتاحیه به صورت علنی فاش شود.
زمان نشان خواهد داد که آیا این افشاگری ها واقعاً اتفاق خواهند افتاد و چه پیامدهایی برای کن و استعدادهای آن به دنبال خواهد داشت، اما «تیری فرمو» ماهرانه از پاسخ در رابطه با این مورد طفره رفت.
مدیر جشنواره کن در رابطه با فیلم کوتاه ۱۷ دقیقه ای «#من هم» ساخته «جودیت گودرش» که به مبحث آزار جنسی در سینمای فرانسه پرداخته و مقرر است در قسمت نوعی نگاه کن رونمایی شود هم اظهار داشت: «بخش جنبی کن برای ارتباط و گفتگو با مخاطبان کلیدی است. بعد از آن که «گودرش» ادعای سو استفاده گسترده در صنعت فیلم فرانسه را مطرح نمود، این فیلم کوتاه را در یک روز فیلمبرداری کرد که شامل تماس هزاران قربانی آزار جنسی با او می شود».
در ارتباط با مبحث کارکنان کن که تهدید کرده اند در صورت عدم پاسخگویی جشنواره به خواسته های آنها، دست به اعتصاب خواهند زد، فرمو تصریح کرد که «تکنسین های بسیار حائز شرایط مورد نیاز هستند و بخش منابع انسانی در گفتگوی مستمر با آنهاست و نه ما و نه انها اعتصاب نمی خواهیم.
وی ادامه داد: «ما درحال گفتگو و همکاری با آنها هستیم و امیدواریم که مذاکرات موفقیت آمیز باشد».
قوانین جدید کار فرانسه که مقرر است از اول ژوئیه اجرایی شود، حائز شرایط بودن برای دریافت مزایای بیکاری را برای بسیاری کارکنان آزاد و فصلی دشوارتر خواهد نمود.
«تیری فرمو» در رابطه با نحوه برخورد جشنواره با هرگونه تظاهرات احتمالی ضد اسرائیلی در طول جشنواره یا روی فرش قرمز و عدم حضور هیچ فیلم اسرائیلی در رقابت کن اظهار داشت: «انتخاب فیلمها مستقل از هر گونه ملاحظاتی خارج از سینما انجام می شود».
هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن بشدت تلاش می کند تا از هر گونه بحث و جدل دوری کند. با این وجود، امکان دارد که اعتصاب کارکنان جشنواره و انتشار لیست جنجالی از سینماگران فرانسوی متهم به آزار جنسی، این رویداد سینمایی را با حواشی و چالش های فراوانی رو به رو کند.
هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن مقرر است از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ماه تا ۵ خردادماه) برگزار گردد.





منبع:

1403/02/25
13:01:22
5.0 / 5
302
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد