انتشار فضاهای تجاری در فرآیند توسعه
به گزارش نور معرفت، «فضاهای تجاری در فرایند توسعه: بررسی تطبیقی تجربه خرید مشتریان از مگامال ها و مغازه های محلی» توسط ناصر پوررضا کریم سرا منتشر گردید.
به گزارش نور معرفت به نقل از ایسنا، این کتاب در ۱۸۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۲۰ هزار تومان در اندیشکده صنایع نرم با همکاری اندیشکده روابط بین الملل راهی بازار کتاب شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: «امروز با توسعه شهری، فضاهای تجاری جدیدی سربرآورده است که همچون آنها میتوان به مجتمع های تجاری و مگامال ها اشاره نمود. گسترش این مجموعه ها را میتوان در امتداد نظریه های دیوید هاروی در زمینه کاسب کارسالاری شهری تبیین کرد. بر طبق این دیدگاه، کاسب کارسالاری شهری بر اقتصاد کلان تاثیر می گذارد که اولین تاثیر آن گشوده شدن آغوش شهر های توسعه یافته بر تغییرات دامنه دار است. به اعتقاد هاروی این تغییرات در واقع شامل تکثیر سریالی پارک فناوری، مراکز فرهنگی تفریحی، اعیان سازی، مراکز تجارت جهانی، مراکز غول پیکر یا همان پست مدرن است.
حاصل این بررسی ها در این کتاب کنار هم قرار گرفته است و کوشیده ام نتایج مختلف اجتماعی مگامال ها و مجتمع های تجاری را بررسی کنم.
قابل ذکر است تحقیق پیش رو از معدود تحقیق ها در زمینه نتایج اجتماعی مگامال هاست که در رابطه با تاثیر این مراکز بر سرمایه اجتماعی و رسانه های اجتماعی سخن می گوید و بطور قطع لزوم تکمیل و اصلاح این تحقیق احساس می شود. امید است محققان دیگر با تمسک به این تحقیق و رفع نقایصش در راه تکمیل و اصلاحش گام بردارند.»
منبع: نور معرفت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب