نور معرفت
برنامه های نهم ربیع الاول تشریح شد؛

صبحگاه مهدوی در مراکز نظامی با عنوان عهد سربازی برگزار می گردد

صبحگاه مهدوی در مراکز نظامی با عنوان عهد سربازی برگزار می گردد

به گزارش نور معرفت، حجت الاسلام نصوری اظهار داشت: برگزاری سلسله نشست های معرفتی ۱۰ گام منتظرانه در طول ۱۰ شب در ۱۰ مسجد شاخص استانها از ۸ تا ۱۷ ربیع الاول با حضور اساتید بومی و اعزامی از قم برای این ایام پیشبینی شد.



به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، حجت الاسلام نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد، با تشریح برنامه های نهم ربیع الاول، از برگزاری مسابقه ملی نقش خاتم ۲ (حفظ و مفاهیم ۴۰ حدیث در رابطه با امام مهدی) در این ایام اطلاع داد و اظهار داشت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) قصد دارد در جهت همگرایی بیشتر در برنامه های ملی محوریت مسابقه کتابخوانی سال جاری در همه استان ها کتاب نقش خاتم باشد.
وی با اشاره به اینکه از دفاتر استانی انتطار می رود در تبلیغ و ترویج این مسابقه همت عالی داشته باشند، اظهار داشت: زمان شروع مسابقه همزمان با نهم ربیع و پایان آن سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) خواهد بود.
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد، ضمن اشاره به برگزاری صبحگاه مهدوی در مراکز نظامی و انتظامی با عنوان “عهد سربازی” افزود: از دیگر برنامه های این ایام چاپ کارت ویزیت همراه با کد QRجهت معرفی بنیاد و فعالیتهای نهم ربیع الاول در سطح کشور است و در این راستا بنیاد برای معرفی برنامه ها و ظرفیتهای این مجموعه کارت ویزیت طراحی و چاپ و به تعداد ۵۰۰ عدد به دفاتر استانی ارسال خواهد نمود.
حجت الاسلام نصوری ضمن اشاره به چاپ مجموعه پوستر دولت کریمه و تربیت مهدوی به منظور برگزاری نمایشگاه های مهدوی در مراکز فرهنگی و مساجد استان ها اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی بنیاد با هماهنگی انتشارات در استان ها، تهیه و تدوین ۱۰ جلسه سخنرانی مهدوی از نهم ربیع الاول تا هفدهم ربیع الاول با حضور اساتید و پخش زنده به همراه مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه های بنیاد بمناسبت نهم ربیع الاول خواهد بود.
به گفته معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، این برنامه در بستر مجازی و با مسابقه ای از محتوای جلسات طراحی شده که به افراد برتر جوایزی از سوی دفتر مرکزی اهدا می گردد.
وی از تولید بسته محتوایی فرهنگی تبلیغی و ترویجی ویژه نهم ربیع الاول در چارچوب ویژه نامه امان اطلاع داد و اظهار داشت: برگزاری سلسله نشست های معرفتی ۱۰ گام منتظرانه در طول ۱۰ شب در ۱۰ مسجد شاخص استان از ۸ ربیع تا ۱۷ ربیع الاول با حضور اساتید بومی و اعزامی از قم برای این ایام پیشبینی شده است.
حجت الاسلام نصوری تصریح کرد: اعزام کارشناس و اساتید مهدویت به مراکز استان ها و شهرستان ها و اجرای برنامه های فرهنگی به سبب تقارن روز نهم ربیع الاول با روز جمعه، اهتمام در رونق بخشی به دعای ندبه شهر و برگزاری زیارت آل یاسین عصر جمعه در بقای متبرکه، اجرای برنامه های مهدوی از قبیل نمایشگاه کتاب، سخنرانی بین خطبه ها، برگزاری غرفه کودک مهدوی و قدردانی از فعالین مهدوی استان در نماز جمعه روز نهم ربیع، ارسال مجموعه تولیدی کلیپ های مهدویت در چارچوب برنامه آخرین امید جهت هماهنگی پخش در شبکه های استانی و حضور کارشناسان اعزامی در برنامه های صدا و سیمای استان از دیگر برنامه های نهم ربیع خواهد بود.

1403/06/18
09:49:41
5.0 / 5
71
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد