نور معرفت
یادداشتی از مرتضی نجفی قدسی؛

اهانت به قرآن توهین به همه انبیاست

اهانت به قرآن توهین به همه انبیاست

بهترین توصیفات از حضرت موسی و حضرت عیسی و دیگر انبیا علیهم السلام در قرآن كریم آمده است و پس اهانت به قرآن، توهین به همه انبیا شمرده می شود.


به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، به دنبال اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن و پیامبر عظیم الشأن اسلام در بعضی کشورهای به ظاهر متمدن اروپایی، یادداشتی توسط مرتضی نجفی قدسی از خادمان قرآن کریم قلمی شده است که در ادامه می آید: بسم الله الرحمن الرحیم «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (توبه، ۳۲) می خواهند نور خدا را با دهان های خویش خاموش کنند، ولی خداوند جز این نمی خواهد که نور خودرا به تمام و کمال رساند، هر چند کافران را خوش نیاید. متأسفانه بار دیگر شاهد رفتارهای توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) در بعضی کشورهای به ظاهر متمدن اروپایی بودیم که نمونه های اخیر آن مراسم قرآن سوزی در سوئد و چاپ کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر در یکی از محلات فرانسه است که قلوب همه موحدان و معتقدان به مکتب انبیا را جریحه دار کرد و حال آنکه این قبیل رفتار جاهلانه اصلاً شایسته یک جامعه متمدن امروزی نیست. نکته ای که در اینجا وجود دارد، علاوه بر توطئه و ایجاد دشمنی در پیروان ادیان، ممکنست بحث عدم شناخت قرآن هم باشد والا چطور پیروان ادیان توحیدی در مقابل این حرکت جاهلانه سکوت می کنند و محکومیتی درخور توجه از خود نشان نمی دهند! اگر مسیحیان و یهودیان بدانند که بهترین توصیفات از پیامبرانشان در قرآن آن هم نه یک دفعه و دوبار بلکه مکرر آمده است، با نگاهی دیگر به قرآن نگاه کنند.
جالب است بدانید که در قرآن کریم نام ۲۶ پیامبر ذکر شده است که از همه آنها بیشتر حضرت موسی (ع) مطرح است بطوریکه ۱۳۶ بار نام ایشان در ۳۶ سوره از قرآن و جمعاً در ۴۲۰ آیه ذکر شده است. داستان حضرت موسی (ع) و سرگذشت پرفراز و نشیب او از بدو تولد مشروحاً در قرآن آمده است، از وضع اسفناک بنی اسرائیل در زمان فرعون تا خروج موسی (ع) از مصر و ازدواجش با یکی از دختران شعیب و داستان ملاقات حضرت موسی و خضر (ع) و بحث تکلم حضرت موسی (ع) با پروردگار و دیدن نورالهی و مبعوث شدن به رسالت و دعوت و مقابله با فرعون و نجات بنی اسرائیل از ظلم و ستم او و داستان عصای معجزه آسای او و ایمان آوردن ساحران در حضور فرعون و خروج بنی اسرائیل از مصر و داستان عصا زدن موسی (ع) به رود نیل و ایجاد شکاف در آن و عبور بنی اسرائیل از آن و سپس غرق شدن فرعونیان در رود نیل همه در صدها آیه از قرآن کریم ذکر شده است. همین طور نام مبارک حضرت عیسی (ع) ۲۵ بار بعنوان عیسی و ۱۳ بار بعنوان مسیح ذکر شده است و داستان حضرت مریم و تولد حضرت عیسی (ع) و تمام احوال آن حضرت نیز در آیات زیادی از قرآن با بهترین توصیفات از آن حضرت آمده است. حتی سوره ای از قرآن با ۹۸ آیه به نام حضرت مریم است و شرح حال این بانوی پاک و تولد حضرت عیسی (ع) و سخن گفتنش در گهواره به اعجاز پروردگار آمده است: «قَالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیًّا (۳۰) وَجَعَلَنِی مُبَارَکًا» حضرت عیسی (ع) در گهواره گفت من بنده خدا هستم که به من کتاب (انجیل) عطا کرده و مرا پیامبر کرده است و دیگر فرمایشات آن حضرت به زیبایی در قرآن ذکر شده و مجموعاً این توصیفاتی که در قرآن از حضرت موسی و حضرت عیسی (ع) آمده است بسیار عالی و روشنگرانه است و بسیار از آنها تکریم و تجلیل شده است و حال آنکه این توصیفات در کتب عهدین چون دستخوش تحریف شده است به خوبی وجود ندارد و حتی گاهی آنها را گناهکار هم معرفی می کند و حال آنکه قرآن کریم برای همه انبیا و مقام عصمت قائل است مخصوصاً پیامبران اوالوالعزم یعنی حضرات نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد (ص) بطور ویژه از شخصیت و اعتبار آنها سخن آورده است. همین طور در قرآن کریم نام حضرت نوح ۴۳ بار، حضرت ابراهیم ۶۸ بار، حضرت لوط ۲۷ بار، حضرت آدم ۲۵ بار، حضرت یوسف ۲۷ بار، حضرت اسماعیل ۱۲ بار، حضرت اسحاق ۱۷ بار، حضرت شعیب ۱۱ بار، حضرت سلیمان ۱۷ بار، حضرت یعقوب ۱۶ بار، حضرت یحیی ۵ بار، حضرت ایوب ۴ بار، حضرت صالح ۹ بار، حضرت هود ۷ بار، حضرت یونس ۴ بار، حضرت داود ۱۶ بار، حضرت هارون ۲۰ بار، حضرت عزیر یک دفعه و حضرات ادریس، الیاس، الیسع و ذوالکفل هریک ۲ بار ذکر شده است.
نام مبارک پیامبر اکرم حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) نیز چهار بار و یک دفعه هم به نام احمد ذکر شده و البته واژه های رسول الله، الرسول، النبی و امی برای ایشان در آیات گوناگون آمده است. خلاصه بخش اعظمی از قرآن کریم در حقیقت شرح حال انبیاست و پس مولوی چه زیبا در مثنوی می سراید:
چون تو در قرآن حق بگریختی
با روان انبیا آمیختی
هست قرآن حال های انبیا
ماهیان بحر پاک کبریا
ور بخوانی و نه ای قرآن پذیر
انبیا و اولیا را دیده گیر قرآن کریم اساساً کتاب توحید و شناخت پروردگار است که در چارچوب دعوت انبیا بیان شده است و البته اعتقاد به معاد و روز قیامت نیز که از آموزه های انبیاست، بخش مهمی از آیات قرآن را تشکیل می دهد، حدود ۵۰۰ آیه از قرآن هم مربوط به احکام شرعی و اعمال عبادی است و مابقی هم اخلاقیات است. البته ناگفته نماند که مبارزه انبیا با مستکبران و برقراری قسط و عدل و تشویق مؤمنان به جهاد در راه خدا و شهادت نیز که جزو آموزه های انبیاست و مبارزه با ظالمین و ستمگران و عدالت گستری و حفظ حقوق انسان ها و عدم تعدی و ظلم به یکدیگر همه از سفارشات مؤکد قرآن کریم است. اگر کسی می خواهد به درستی و حقیقی انبیا را بشناسد، حضرت عیسی را بشناسد، حضرت موسی را بشناسد، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را بشناسد، باید به قرآن رجوع کند. قرآن پیام الهی و برای هدایت بشر آمده است و انسان را به معدن نور می رساند و از ظلمت و تاریکی می رهاند که فرمود: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ…» حالا ببینید اهانت به این قرآنی که سراسر نور و هدایت و شرح حال و پیام انبیاست، چقدر ظلم در حق بشریت است و اینها شیاطینی هستند که می خواهند همچنان انسان ها در ظلمات و تاریکی بسر برند تا آنها بتوانند حکومت ظالمانه شان را همچنان استمرار بخشند، اما غافل از آنکه اراده الهی درنهایت حکومت صالحان در زمین است و این حقیقت را نه فقط در قرآن بلکه در تورات و زبور هم آورده است که «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء، ۱۰۵) ظالمان و جباران و ستمگران و مستکبران هم بدانند، قرآن کریم آنها را مانند کفی روی آب توصیف می کند که به زودی از بین می روند و این کوشش های مذبوحانه به جایی نمی رسد.
«وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ». خادم القرآن مرتضی نجفی قدسی

1399/06/17
12:22:30
5.0 / 5
1668
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد